دنیای فناوری

دنیای فناوری

دنیای فناوری

دنیای فناوری

همه چیز راجب دستگاه فشارخون مچی

  اهمیت استفاده از فشارسنج

با افزایش سن و ابتلا به بیماری های مختلف، روند گردش خون در رگ ها با اختلال مواجه می شود که در این صورت، پایین یا بالا رفتن فشارخون مطرح می شود. به طور کلی خارج شدن میزان فشارخون از حالت نرمال، عواقب خطرناک و جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت. در همین راستا، چک نمودن مداوم تغییرات، راهکاری مناسب و تاثیر گذار در زمینه پیشگیری از عوارض جانبی بیماری محسوب می شود. لذا به تمامی کسانی که با اختلالات فشارخون دست و پنجه نرم می کنند توصیه می شود که حتما از یک دستگاه فشارسنج در منزل بهره بگیرند. در چنین شرایطی علاوه بر کنترل میزان فشارخون، ریسک وقوع عوارضی دیگر نظیر: سکته های مغزی و قلبی، آسیب به اندام های داخلی همچون کلیه و یا حتی چشم ها، تنگی عروق و... نیز به شدت کاهش می یابند.

نحوه کار با فشارسنج مچی

این محصول همان گونه که از نامش پیداست بر روی مچ افراد نصب می شود و عملکردی دیجیتالی را دارا می باشد. دستگاه فشارسنج مچی، از چند قطعه متفاوت مانند: کاف، لوله اتصال الکترونیکی، نمایشگر دیجیتال و... تشکیل شده است. بهتر است قبل از شروع اندازه گیری با این دستگاه ، فرد مورد نظر در حالت سکون کامل( نشسته یا خوابیده) باشد و دست مورد نظر بر روی تکیه گاهی قرار بگیرد و تا پایان کار از حرکت و یا حتی صحبت کردن بپرهیزد. سازوکار فشارسنج مچی بسیار حساس است و در صورت عدم رعایت نکات، احتمال بروز خطا بیشتر خواهد شد. به دلیل فراهم شدن فضای کاربری آسان، استفاده از این دستگاه بسیار راحت است و در کمترین زمان ممکن قابل اندازه گیری خواهد بود. در این روش میبایست کاف دستگاه را به دور مچ بپیچید و سپس دکمه مخصوص دستگاه را به منظور افزایش فشار کافنگهدارید. بعد از اینکه باد فشارسنج به اندازه مشخصی برسد، دستگاه به طور خودکار نسبت به خروج تدریجی هوا اقدام می کند در این صورت باید دست خود را از روی دکمه افزایش هوا بردارید. پس از اتمام کار، دستگاه عددی مبنی بر میزان فشارخون را در اختیار شما قرار خواهد داد. به خاطر داشته باشید که در صورت نصب اشتباه کاف، سنسور های دستگاه به خوبی بر روی شریان های اصلی قرار نمی گیرند و دستگاه، فشارخون دقیقی را به نمایش نخواهد گذاشت.

مزایای فشارسنج مچی

همان طور که اشاره شد استفاده از دستگاه فشارسنج خانگی برای تمامی افراد مبتلا الزامی است، چرا که در طول روز امکان تغییر سطح فشارخون وجود خواهد داشت. از جمله مزایای دستگاه فشارسنج مچی میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

· وزن سبک و قابل حمل

· استفاده آسان

· امکان ذخیره اطلاعات و مقایسه

· فاقد هرگونه خطر(نسبت به فشارسنج جیوه ای)

· کاهش چشمگیر خطای اندازه گیری

· قابل استفاده برای افراد کم شنوا و ناشنوا

· عملکرد کاملا خودکار

· قابلیت اندازه گیری فشارخون بدون نیاز به شخص دیگری

و...

معایب فشارسنج مچی

همان طور که میدانید، هر وسیله ای، با وجود مزایای فراوان، دارای اندکی کاستی و خطای انسانی است. چرا که امکان به صفر رساندن خطا و عیوب احتمالی، از دست بشر ساخته نیست. فشارسنج مچی نیز از این قاعده مستثنی نیست و برخلاف فواید بسیار خود، دارای معایبی است که ادامه به شرح آن ها خواهیم پرداخت:

· تاثیر پذیری منفی در مواقع افزایش یا کاهش دمای بدن

· قیمت نسبتا بالا در مقایسه با سایر فشارسنج ها

· حساسیت بالا نسبت به ضربه و یا استفاده نا صحیح

· تنوع پایین

بخاطر داشته باشید که اصالت و مرغوبیت کالا، نقش ویژه ای در خصوص بهبود عملکرد و ماندگاری آن ایفا خواهد کرد.

منبع تغذیه فشارسنج مچی

از آنجایی که صفحه نمایشگر فشارسنج های مچی به صورت دیجیتالی تعبیه شده است، مسلما برای اجرا به یک منبع تغذیه نیازمند است. به همین منظور این دستگاه در دو نوع شارژی و باطری خور به بازار عرضه می شود. این که شما در طول روز چندبار از فشارسنج بهره می گیرید، در انتخاب صحیح دستگاه بسیار تعیین کننده است. فشارسنجی که از باطری استفاده می کند، مناسب افرادی است که نیاز کمتری به بررسی روزانه دارند. زیرا در صورت مصرف مکرر، باطری دستگاه به زودی خالی میشود و میبایست تعویض گردد، به همین دلیل از فشارسنج های مچی در مراکز معاینه عمومی بهره نمی گیرند. در نوع شارژی محصول، دستگاه توسط قطعه ای به نام "آداپتور" به برق وصل شده و نیاز آن را برطرف می کند.

نکات پیش از خرید فشارسنج مچی

قطعا برای تهیه هر گونه فشارسنج، داشتن اطلاعات کافی امری ضروری است. نوع صفحه نمایش، میزان حافظه، منبع تغذیه، کیفیت و امکانات جانبی، از جمله مهم ترین فاکتور های خرید فشارسنج مچی به شمار می آیند.

· نوع صفحه نمایشگر: اصلی ترین ویژگی صفحات نمایشگر، قابلیت رویت آسان و خوانا بودن اعداد و ارقام آن محسوب می شود. در صورتی که از لحاظ بینایی دچار اختلال هستید، حتما این مورد را پیش از خرید بررسی نمایید.

· میزان حافظه:داشتن اطلاعات دوره تناوب فشارخون، کمک شایانی به پزشک معالج می کند و امکان تجویز صحیح دوز دارو را برای وی مهیا خواهد کرد. بسیاری از دستگاه های فشارسنج مچی، از این ویژگی برخوردار هستند و حتی برخی از آن ها امکان ذخیره اطلاعات دو یا چند بیمار به صورت مجزا را در اختیار دارند.

· منبع تغذیه: همان طور که اشاره شد، میزان و دفعات استفاده، نقش موثری در انتخاب کالا خواهند داشت.

· امکانات جانبی: بعضی از فشارسنج های مچی، دارای ویژگی های منحصر به فرد هستند، که علاوه بر میزان فشارخون، اطلاعات دیگری در خصوص عملکرد قلب و تعداد ضربان آن، میانگین فشار خون در یک دوره معین، اتصال به تلفن های هوشمند از طریق وای فای یا بلوتوث و... را در اختیار افراد قرار خواهند داد.

نظرات 1 + ارسال نظر
جعفر شنبه 8 آذر 1399 ساعت 13:47

"راجع به" درسته.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.