دنیای فناوری

دنیای فناوری

دنیای فناوری

دنیای فناوری

کاربرد افتالموسکوپ و انواع آن


 

کاربرد افتالموسکوپ

همان طور که اشاره شد، معاینه چشم بیمار، اطلاعات بی شماری در خصوص حال عمومی آن در اختیار پزشکان قرار می دهد. از جمله اختلالاتی که از طریق افتالموسکوپ قابل مشاهده و یا حتی پیشگیری هستند:

  • تومور های مغزی
  • رتینوپاتی دیابتی
  • افزایش فشار خون
  • تغییر در عروق مغز
  • سکته مغزی
  • بیماری های قلبی و عروقی
  • افزایش فشار داخل جمجمه

و... می باشند.

انواع افتالموسکوپ

این دستگاه به منظور تسهیل و در اختیار گذاشتن دامنه وسیعی برای معاینه ، در دو نوع عمده مستقیم و غیر مستقیم تولید می شود.

  • افتالموسکوپ مستقیم: یکی از رایج ترین ابزار معاینه مخصوصا در مطب پزشکان عمومی ، افتالموسکوپ مستقیم می باشد . این ابزار با ساختاری کوچک ، حاوی چندین عدسی با دقت بزرگ نمایی بالا است که توانایی 15 برابر کردن تصویر را دارا می باشد.
  • افتالموسکوپ غیر مستقیم: این محصول امکان بررسی چشم در سطح بیشتری را برای پزشک مهیا می کند . در ساخت این دستگاه ، دو قسمت مجزا را در نظر گرفته اند که شامل یک عدسی کوچک و یک پیشانی بند مجهز به منبع نور می باشد . در چنین شرایطی ، امکان استفاده از هر دو دست پزشک برای بررسی دقیق تر سوژه به وجود می آید.

لازم به ذکر است که علاوه بر دسته بندی ذکر شده ، نوع دیگری از افتالموسکوپ نیز به بازار عرضه شده است که در اصطلاح به آن Slit-lampگفته می شود . اگر تا به حال برای بررسی میزان دید چشم هایتان به چشم پزشک مراجعه کرده باشید ، حتما با این دستگاه آشنا خواهید بود . در واقع این ابزار با فراهم آوردن فضایی سه بعدی برای پزشک ، امکان بررسی فوندوس را نیز میسر کرده است.

ویژگی های بارز افتالموسکوپ

افتالموسکوپ با فناوری پیشرفته و کارایی منحصر به فرد ، موجب افزایش طرفداران در تمامی رشته های پزشکی شده است . تنوع ساخت این محصول بسیار زیاد بوده و در انواع مختلف جیبی ، ثابت و... در حال تولید می باشد . برای افزایش کارایی دستگاه می توانید از لامپ های هالوژن با روشنایی بیشتر استفاده نمایید و اختلالات بیمار را به وضوح مشاهده کنید.

نحوه کار افتالموسکوپ

انجام معاینه توسط این دستگاه بر اساس مدل های نام برده متفاوت می باشد . بررسی در دو نوع slit-lamp و غیر مستقیم با چکاندن قطره ای مخصوص امکان پذیر خواهد بود که در نوع مستقیم نیازی به استفاده از قطره نخواهد بود . از جمله عوارض احتمالی این قطره می توان به مواردی نظیر : تاری دید موقتی ، سر گیجه ، حالت تهوع ، خشکی دهان و... اشاره کرد . البته در مواردی نیز امکان بروز آلرژی در فرد وجود دارد که پزشک معالج میبایست قبل از اعمال قطره برای بیمار ، نسبت به این مسئله آگاهی لازم را کسب کند.

دقت اندازه گیری دستگاه

افتالموسکوپ نیز همانند بسیاری از تجهیزات پزشکی ساخته دست بشر ، دارای درصدی خطا می باشد که البته این میزان بسیار نا چیز تخمین زده شده است . به طور کلی برای این محصول دقت اندازه گیری بیش از نود درصد در نظر گرفته شده است که همین امر، گامی بزرگ در عرصه طبابت محسوب شده که سبب تشخیص آسان و قطعی از سوی پزشک می شود.

قیمت افتالموسکوپ

تنوع بی نظیر این دستگاه در زمینه ساختار و آپشن های آن ، سبب ایجاد قیمت های گوناگون در این راستا شده است . از جمله ویژگی های بارز این ابزار که در کاهش و افزایش قیمت آن دخیل هستند می توان به : میزان بزرگ نمایی ، مقاومت در برابر ضربه ، نوع افتالموسکوپ ( از لحاظ کاربرد ، نصب و طراحی) ، وزن و سایز دستگاه ، برند و شرکت تولید کننده ، گارانتی و خدمات پس از فروش ، ثابت یا شارژی بودن و... اشاره کرد.

نحوه نگهداری دستگاه

  • حتی الامکان از مجاورت دستگاه با حرارت ، رطوبت و گرد و غبار خودداری کنید.
  • در صورت عدم استفاده طولانی مدت از افتالموسکوپ ، باتری آن را خارج نموده و آن را با کاور مخصوص بپوشانید.
  • به هنگام مشاهده اختلال در کارکرد دستگاه ، دفترچه راهنما را مطالعه نمایید ، اگر نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات داشت ، به نمایندگی های معتبر مراجعه فرمایید.

نحوه خرید افتالموسکوپ

از آنجایی که کیفیت تجهیزات پزشکی ، دستخوش فاکتور های بسیار و رعایت استاندارد های پزشکی می باشد ، خرید مطمئن با قیمتی مقرون به صرفه را برای متقاضیان با مشکلات عدیده ای رو به رو کرده است . متاسفانه عده زیادی از سودجویان در زمینه تجهیزات پزشکی ، با ارائه محصولات نامرغوب ، به سود زیادی دست پیدا کرده و به کسب و کار خود رونق بخشیده اند . مسلما در چنین فضایی امکان تشخیص کالای با اصالت با سردرگمی همراه خواهد بود . در واقع بهترین و مطمئن ترین راه برای خرید محصولی بدون نقص با ماندگاری بالا ، مراجعه به فروشگاه های معتبر و بنام در این زمینه است. از این سو سایت " طب تولید" به یکی از مراکز خوش آوازه و محبوب در راستای ارائه تجهیزات پزشکی با برترین کیفیت از معروف ترین تولیدکنندگان داخلی و خارجی تبدیل شده است که با صرف کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان ممکن ، کالای درخواستی مشتریان را در اختیارشان قرار می دهد . درصد رضایت چشمگیر متقاضیان موجود در سایت ، گواه این ادعا می باشد ؛ لذا برای خریدی لذت بخش و ثبت سفارش های خود می توانید به بخش های متنوع سایت بروید و پس از مطالعه ویژگی های مختص هر محصول و بررسی ابعاد گوناگون آن مطابق با نوع نیاز خود ، نسبت به تایید سفارش و خرید آنی کالا اقدام نمایید.

 قیمت و مشخصات افتالموسکوپ  

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.